Site takip
Bridgestone Bridgestone Bridgestone Bridgestone Bridgestone Bridgestone

Yola Güvenli Çık, Yolun Hep Açık

Yola Güvenli Çık

“Farım da Hep Açık Yolum da” kampanyasıyla Türkiye’de trafik kazalarının önlenmesi yönünde en başarılı projelerden birine imza atan Bridgestone, yeni projesi ‘Yola Güvenli Çık, Yolun Hep Açık’ kampanyasıyla dikkatleri bilinçli araç kullanmaya çekiyor. 

Bridgestone’un “Think Before You Drive” global kampanyasının Türkiye ayağını oluşturan “Yola Güvenli Çık,Yolun Hep Açık”kampanyası, sürücüleri trafikte alınacak basit önlemler hakkında bilgilendirerek bu konuda toplumsal bir bilinçlenme sağlamayı ve bu sayede ülkemizde yaşanan trafik kazalarını en aza indirmeyi hedeflemektedir. 

Trafikte, 

Her saat 30, her gün 700 kaza meydana geliyor,

Her gün 20-25 insanımız hayatını kaybediyor ve 250-300 insanımız yaralanıyor,

Son 27 yılda, trafik kazalarında 140 bin insanımızı kaybettik. 7 milyon kişi de yaralandı. 

Trafik kazalarında kayıplarımız her yıl ortalama 10 bin kişi,

Her yıl ortalama 200 bin yaralı. 

Ve yılda 15 milyar TL maddi kayıp…

Trafik kazalarında hayatını kaybeden her 100 yayadan 26’sı çocuk.

Çocukların trafik kazalarında hayatını kaybetme oranı ise Türkiye’de yüzde 14,7, almanya’da 4,9, İngiltere’de 5,86 ve ABD’de ise 6,59…

“Yola Güvenli Çık,Yolun Hep Açık” kampanyası, temel olarak trafikte uygulandığında hayat kurtaracak sekiz basit kurala dikkat çekmektedir:

1. Yorgunken araç kullanma

Yorgunken Araç Kullanma

2. Aşırı hız yapma

Aşırı Hız Yapma

3. Alkollü araç kullanm

Alkollü Araç Kullanma

4. Emniyet kemerini tak

Emniyet Kemerini Tak

5. Seyir halinde cep telefonu kullanma

Cep Telefonu Kullanma

6. Lastiklerini kontrol et

Lastiklerini Kontrol Et

7. Koltuk başlığını ayarla

Koltuk Başlıgını Ayarla

8. Çocuk koltuğu kullan

Çocuk Koltugu Kullan

Başta ilköğretim çağındaki çocuklar ve üniversite öğrencileri olmak üzere tüm sürücüleri hedefleyen kampanya, 2010 senesinde 400.000 ilköğretim öğrencisine, 350.000 araç sürücüsüne, 250.000 üniversite öğrencisine ve toplamda 1 milyon kişiye ulaşmayı amaçlamaktadır. 

Bu amaç doğrultusunda, hedef kitle olan çocukları bilgilendirmek amacıyla trafik konusunda eğitici bir Çocuk Tiyatrosu faaliyet gösterecek, ayrıca kış ve bahar aylarında her ay ortalama 10.000 kişinin ziyaret ettiği Bilim Merkezi’nde bir alan oluşturularak burada Çocuk Tiyatrosu ve ayrıca interaktif trafik sunumu, sergiler gibi eğitici aktivitelere yer verilecektir. 

Kampanya websitesi: https://www.yolunhepacik.org

“Farım da Hep Açık Yolum da” kampanyasıyla Türkiye’de trafik kazalarının önlenmesi yönünde en başarılı projelerden birine imza atan Bridgestone, yeni projesi ‘Yola Güvenli Çık, Yolun Hep Açık’ kampanyasıyla dikkatleri bilinçli araç kullanmaya çekiyor. 

Bridgestone’un “Think Before You Drive” global kampanyasının Türkiye ayağını oluşturan “Yola Güvenli Çık,Yolun Hep Açık”kampanyası, sürücüleri trafikte alınacak basit önlemler hakkında bilgilendirerek bu konuda toplumsal bir bilinçlenme sağlamayı ve bu sayede ülkemizde yaşanan trafik kazalarını en aza indirmeyi hedeflemektedir. 

Trafikte, 

Her saat 30, her gün 700 kaza meydana geliyor,

Her gün 20-25 insanımız hayatını kaybediyor ve 250-300 insanımız yaralanıyor,

Son 27 yılda, trafik kazalarında 140 bin insanımızı kaybettik. 7 milyon kişi de yaralandı. 

Trafik kazalarında kayıplarımız her yıl ortalama 10 bin kişi,

Her yıl ortalama 200 bin yaralı. 

Ve yılda 15 milyar TL maddi kayıp…

Trafik kazalarında hayatını kaybeden her 100 yayadan 26’sı çocuk.

Çocukların trafik kazalarında hayatını kaybetme oranı ise Türkiye’de yüzde 14,7, almanya’da 4,9, İngiltere’de 5,86 ve ABD’de ise 6,59…

“Yola Güvenli Çık,Yolun Hep Açık” kampanyası, temel olarak trafikte uygulandığında hayat kurtaracak sekiz basit kurala dikkat çekmektedir:

1. Yorgunken araç kullanma

Yorgunken Araç Kullanma

2. Aşırı hız yapma

Aşırı Hız Yapma

3. Alkollü araç kullanm

Alkollü Araç Kullanma

4. Emniyet kemerini tak

Emniyet Kemerini Tak

5. Seyir halinde cep telefonu kullanma

Cep Telefonu Kullanma

6. Lastiklerini kontrol et

Lastiklerini Kontrol Et

7. Koltuk başlığını ayarla

Koltuk Başlıgını Ayarla

8. Çocuk koltuğu kullan

Çocuk Koltugu Kullan

Başta ilköğretim çağındaki çocuklar ve üniversite öğrencileri olmak üzere tüm sürücüleri hedefleyen kampanya, 2010 senesinde 400.000 ilköğretim öğrencisine, 350.000 araç sürücüsüne, 250.000 üniversite öğrencisine ve toplamda 1 milyon kişiye ulaşmayı amaçlamaktadır. 

Bu amaç doğrultusunda, hedef kitle olan çocukları bilgilendirmek amacıyla trafik konusunda eğitici bir Çocuk Tiyatrosu faaliyet gösterecek, ayrıca kış ve bahar aylarında her ay ortalama 10.000 kişinin ziyaret ettiği Bilim Merkezi’nde bir alan oluşturularak burada Çocuk Tiyatrosu ve ayrıca interaktif trafik sunumu, sergiler gibi eğitici aktivitelere yer verilecektir. 

Kampanya websitesi: https://www.yolunhepacik.org