Bayilere ISO 9001:2000 Standardı ile Brisa Bir İlk’e İmza Attı

Bayilere ISO 9001:2000 Standardı ile Brisa Bir İlk’e İmza Attı
Aracınıza uygun lastik ebadını bulun
Lastik Ara
Fiyat listesine göz atın
Fiyat Listesi
Size en yakın hizmet noktasını bulun
Bayiler

Türkiye’nin lider lastik üreticisi Brisa yetkili bayilerinde gerçekleştirdiği ISO 9001 Kalite Yönetim Sistemi projesiyle bir ilke imza attı. Lastik sektörüne standartları getiren projede, 56 Brisa bayisi ISO 9001:2000 belgesine layık görüldü.

Bridgestone ve Lassa markalı lastiklerin üreticisi Brisa, ülke çapındaki yetkili bayilerinde gerçekleştirdiği standardizasyon ve kalite yönetimi çalışmalarıyla Türkiye lastik sektöründe bir ilke imza attı. Brisa, yetkili bayilerinde oluşturduğu kalite ve standartlarla, daha önce herhangi bir standardın olmadığı lastik sektörüne örnek oldu. Brisa, aynı zamanda DEQ adlı bir toplu belgelendirme modelini kullanarak belgelendirme yapan Türkiye lastik sektöründeki ilk firma oldu. Brisa’nın yetkili bayilerinin kalitesini yükseltmek ve standartlara kavuşmasını sağlamak hedefiyle başlattığı projede, 56 yetkili bayi ISO 9001:2000 Kalite Yönetim Sistemi belgesine layık görüldü.

Brisa, bayileriyle ISO 9001:2000 Kalite Yönetim Sistemi projesi çalışmalarına, 2007 yılının başında başladı. Bayilerinin performansını değerlendiren Brisa; Müşteri İlişkileri Yönetimi, Servis Yönetim Kalitesi, Stok Yönetimi, Personel Yönetimi, Ekipman Bakım ve Kalibrasyon Planlaması konularına odaklandı. Aylar süren çalışmalar sonunda, bayilerin operasyon sistemleri, teknik servis faaliyetleri ve hizmet kaliteleri standart hale getirildi. Servis ekipman kalibrasyonu ile ilgili olarak mevcut yöntemlerin sektörün ihtiyacını karşılamadığını tespit eden Brisa, özel kalibrasyon metodu geliştirerek uygulamaya koydu. Proje kapsamında eğitim alan bayi personeli, kalite yönetimi konusunda bilinçlendirildi.

Proje sonunda Türkiye genelindeki 56 bayi ISO 9001:2000 Kalite Yönetim Sistemi belgesini almaya hak kazandı. Bayilerin, kalite yönetim uygulamalarıyla hizmetlerinin yanı sıra müşterilerine verdiği önem ve değer de tescillemiş oldu. Brisa, Adana’dan Eskişehir’e, Aydın’dan Giresun’a Türkiye’nin dört bir yanındaki bayilerinde ISO 9001:2000 kalite yönetim çalışmalarının ilk etabı tamamlandı.

Brisa, ISO’nun yanı sıra kendi standartlarını uyguladı

Brisa, ISO 9001:2000 belgelerini bayilerine takdim etmek üzere 26 Mart 2008 tarihinde Sabancı Holding’te bir tören düzenlendi. Brisa Genel Müdürü Bülent Savaş belge takdim töreninde yaptığı konuşmada şunları söyledi: “Bugüne kadar lastik sektöründe kalite sistemleri kapsamında bayiler için belirlenmiş herhangi bir standart bulunmamaktadır. Brisa bu konuda da liderliğinin bilincinde olarak ISO 9001 ve Brisa standartlarını bir araya getirip bayilerimiz için hayata geçirmiştir.”

Yetkili bayilerinin müşterileriyle buluşma noktaları olduğunu kaydeden Savaş konuşmasını şöyle sürdürdü: “Bizim için çok büyük önemi olan ve müşterilerimizle bir araya geldiğimiz bayi teşkilatımızın da kalite yolculuğuna çıkması ve ISO 9001-2000 belgesini almaları için 2007 yılında 57 noktamızda çalışma başlattık. Yoğun çaba ve gayretlerin sonucunda 56 bayimiz ve Brisa’nın Esenler-Otogardaki noktası belgeyi almaya hak kazandı. Hepsini kutluyorum.”