Site takip
Bridgestone Bridgestone Bridgestone Bridgestone Bridgestone Bridgestone

HABERLER

12.04.2013

Brisa başarısının sırrı: Güçlü teknoloji ve güçlü yatırım

Brisa başarısının sırrı:

Güçlü teknoloji ve güçlü yatırım

Türkiye’nin lider lastik üreticisi Brisa, kış lastiğinde de liderliği göğüslüyor. Bu başarının ardında ise iki temel faktör bulunuyor: Sağladığı güçlü teknoloji ve güçlü yatırım…

Brisa tarafından stratejik bir ürün ve kurumun sosyal sorumluluğunun bir parçası olarak görülen kış lastikleri, zorlu koşullar için geliştiriliyor, test ediliyor, yeniden geliştiriliyor ve en mükemmel performansın izi sürülüyor. Teknoloji geliştirme aşamasında ise emniyetli, sağlam, konforlu ve çevreci bir sürüş deneyimi sağlamak temel hedef… Bu sayede Brisa’nın sunduğu Bridgestone ve Lassa ürünleri hem yumuşak, hem de sıkışmış karlı yüzeylerde güçlü kış performansı sunuyor.

Güçlü bir teknolojinin yanı sıra yaptığı yatırımlarla üretim kapasitesini ve istihdamını sürekli artıran, hizmet alanında yeni iş alanları yaratan, ihracat noktalarına yenilerini ekleyen ve de müşteri deneyimini zenginleştiren Brisa, liderliğini her geçen gün sağlamlaştırıyor. 2012 yılında yaptığı 117 milyon dolar yatırıma 2013 yılında 70 milyon dolar daha ekleyecek olan Brisa, kış lastiği segmentinde de pazar büyümesinin üstünde bir performans gerçekleştirerek, 2012 yılında 1 milyonun üzerinde kış lastiği satışı gerçekleştirdi.

Kar, Kış, Test…

Kış lastiği segmentindeki uzmanlığıyla sektörde fark yaratan Bridgestone ve Türkiye’nin lider kış lastiği üreticisi Brisa, her türlü hava ve arazi koşulunda sürücülerin güvenliğini sağlayan ürünler sunuyor.

Kış lastikleri:

•Kış lastikleri özel karışımı sayesinde 7 derecenin altındaki kış şartlarında sertleşmeyerek, tutunma özelliklerini korur ve sürüş emniyeti sağlar.

•İçeriğindeki yüksek silika oranıyla ıslak zeminde sürüş emniyetini artırır.

•Karlı, erimiş karlı ve çamurlu yüzeylerde yaz lastiklerine göre çekiş gücünde %25’e varan avantaj sunar.

•Yaz lastikleriyle 50 km/s hızla giden bir aracın fren mesafesi 44 metre iken, kış lastikleriyle bu mesafe 36 metreye kadar düşer. Bu kısalan 8 metrelik fren mesafesi de yaklaşık iki binek araç boyuna denk gelmektedir.

•Karlı bir yüzeyde 45km/s hızla yol alan bir aracın fren mesafesi, zincir takılmış lastikle 31 metre iken kış lastiği ile 12 metreye düşer.

•Kış lastikleri, hava koşullarına uyumlarına göre iki farklı şekilde markalanır: M&S (Mud&Snow - Çamur ve Kar) ve Snowflake (Yoğun kar). M&S markalaması, çamurlu ve/veya karlı zeminlerde daha iyi performans gösteren lastiklerin yanaklarında bulunur.

•Araçta sadece 2 lastiğin kış lastiği olması ani frenleme, viraj alma gibi manevralar sırasında aracın kontrolünü zorlaştırır. Bu nedenle kış lastiklerinin 4’lü set olarak kullanılması gerekir.

•Kullanılmayan lastiklerin kuru, serin, güneş ışığı almayan ortamlarda saklanması gerekir.

•Brisa’nın lastik kullanma deneyimini mükemmelleştirmek üzere hayata geçirdiği Lastik Oteli ile tüketiciler kullanmadıkları lastiklerini en ideal şartlarda rahatlıkla ve güvenle saklayabilir. Lastik değişim dönemi geldiğinde Brisa’nın uzman ve eğitimli servis personeli tarafından bu işlem gerçekleştirilir.

•Birçok Avrupa ülkesinde, trafikte can güvenliğinin sağlanması adına Kasım ve Nisan ayları arasında kış lastiği kullanımı zorunludur. Bu ülkeler arasında Avusturya, Almanya, Estonya, Finlandiya, Romanya, İtalya, İsveç ve Norveç gibi ülkeler mevcut.

•Avusturya'daki uygulamada, son derece önemli olan lastik dişi derinliğinin de en az 4 milimetre olması zorunlu tutulur.

•İtalya’da kış lastiği regülasyonu 2010 yılında uygulamaya konuldu. Geçen sürede kış lastiği kullanımı %20’lerden %40’lara ulaştı.

•Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı'nın hazırladığı "Araçların Yüklenmesine İlişkin Ölçü ve Usuller ile Tartı ve Boyut, Ölçüm Toleransları Hakkındaki Yönetmelik" 8 Kasım’da Resmi Gazete’de yayımlandı. Yönetmelikle Türkiye’de de yolcu ve yük taşıyan araçlara 1 Aralık ve 1 Nisan tarihleri arasında kış lastiği takma zorunluluğu getirildi.

•Kış lastiği regülasyonun tüm araç segmentlerine yaygınlaştırılmasıyla birlikte Türkiye’de şu an %15-%17 oranında olan kış lastiği penetrasyonunun %30’lara çıkacağı öngörülmekte.

Blizzak tecrübesi

Blizzak kış lastikleri serisinin ilk ürünü 1988 yılında geliştirildi. O günden bu yana 35 milyon adet üretilen Blizzak serisi lastikler daha iyi bir kış performansı sağlamak üzere sürekli olarak geliştiriliyor. Sağladığı gelişim sayesinde Blizzak günümüzde pek çok otomotiv firması tarafından orijinal ekipman olarak tercih ediliyor.

Blizzak LM32: Karlı ve ıslak zeminde en iyi tutunma

Blizzak LM32 en yüksek AutoBild puanını aldı ve ADAC, ÖAMTC, TCS testlerinde karlı zemin performansında en üstün performansı sergiledi.

Blizzak Ailesi’nin yeni üyesi Blizzak LM32; karlı, ıslak ve kaygan zeminde güçlü tutuş özelliğiyle ön plana çıkıyor. Bridgestone’un güçlendirilmiş yeni teknolojisiyle geliştirilen lastik, her türlü kış koşulunda emniyetli frenleme sağlıyor. Yeni kanalcık teknolojisi sayesinde artan temas yüzeyi ile karlı ve buzlu zemin performansı; geliştirilmiş blok yapısı sayesinde de ıslak ve kuru zemin yol tutuş performansı arttırılmış bulunuyor.

Aynı zamanda özel olarak tasarlanmış zig-zag şeklindeki kanalcıklar, ilave kenar etkisi yaratarak, kaygan zeminlerde yol kavrama yeteneğini artırıyor. Yüksek yatay oluk hacmi ile daha yüksek kesme etkisi yaratılıyor. Desen yapısı kuru zemin performansını arttıracak şekilde optimize edilmiş olan Blizzak LM32; yüksek yatay oluk hacmi ve daha geniş doğrusal olukları sayesinde daha hızlı ve daha yüksek su tahliyesi sağlıyor ve suda kızaklama riskini de azaltıyor. Bir önceki referans lastiğe göre, Blizzak LM32’nin direksiyon hakimiyeti, dengesi ve yola tutunması artırılmıştır. Türkiye’de de üretimi yapılmaktadır.

Avrupa’da Aston Martin Rapide, Mercedes C-Class ve E-Class&Coupe, Audi A3 ve A8, BMW 5 serisi, VW Golf otomobillerine orijinal ekipman olarak verilmektedir.

Blizzak LM80: Yeni nesil SUV ve CUV’ler için üstün kış performansı

Blizzak LM80 ADAC, ACE, ÖAMTC, ARBÖ ve GTÜ 4x4 kış lastiği testlerini rakiplerinden üstün performans göstererek birincilikle tamamladı.

Yeni Blizzak LM80 ile kış koşullarında SUV’lerden tam performans almanın keyfine varılıyor. Hem bloklar hem de kanalcıklardaki yüksek kenarları ve dengeli basınç dağılımı ile daha iyi tutunma sağlanıyor. Blok platformlar ilave kenar etkisi yaratarak, buzlu ve karlı zeminlerde yol kavrama yeteneğini artırıyor. Yüksek yatay oluk hacmi sayesinde yüzeydeki karı keserek dağıtıyor ve yere tutunmayı güçlendiriyor.

Desen yapısı kuru zemin performansını arttıracak şekilde yenilenmiş olan LM80, tıpkı LM32’de olduğu gibi yüksek yatay olukları ve daha geniş doğrusal olukları sayesinde su tahliyesini artırıyor ve suda kızaklama riskini minimize ediyor.

Özel dış ve iç sırt karışımı sayesinde düşük sıcaklıklardaki kar, buz ve ıslak yol koşullarında etkili performans sağlarken düşük yuvarlanma direnci ile de yakıt tüketimine katkı sağlıyor. Yakıt tüketimini azaltan bir diğer özelliği ise daha hafif karkas yapısı. Bu özellikleriyle LM80 sınıfının en çevreci lastiklerinden biri…

Kış lastiği testi için ideal merkez: Bridgestone Sweden Proving Ground (SPG

Lastik testlerinde kullanılan geleneksel ve subjektif metodlar yerini daha objektif ve gelişmiş değerlendirme kriterlerine bırakırken, Bridgestone da kış lastiklerini en etkin şekilde test etmek için Vidsel, İsveç’te yer alan Sweden Proving Ground’ı (SPG) kullanıyor. Buzlu bir test alanından daha fazlası olan SPG’yi kış lastiği teknolojilerinin geliştirildiği yerin kalbinde bir mühendislik merkezi olarak tanımlayabiliriz. SPG, aynı zamanda Bridgestone’un kış lastiği teknolojilerine gösterdiği yakın ilgiyi de kanıtlar nitelikte.

Geniş kullanım alanıyla kış lastiği testleri için mükemmel bir seçenek olan SPG’de gerçekleştirilen objektif testler, aracın hareketlerini araçlarda bulunan GPS tabanlı optik sensörler sayesinde kantitatif bir şekilde ölçerek, mühendislerin lastiğin zemindeki tutunma kuvvetini hesaplamalarına olanak sağlıyor. Elde edilen veriler ışığında lastik dizaynında eksik olan unsurlar kesin bir şekilde tespit ediliyor.

Laboratuvar ortamında gerçekleştirilen simülasyonlara ve kıyaslamaya bağlı olarak yapılan subjektif değerlendirmelere dayanan geleneksel kış lastiği testlerinde sürücüler notunu lastiğin çeşitli pozisyonlarındaki hislerine dayanarak veriyor. Oysa objektif testlerde çok daha güvenilir yöntemler uygulanıyor.

SPG binek, kamyonet, kamyon ve otobüs lastiklerinin hem kar hem de buz performanslarının test edilebileceği farklı alanlara sahip. Bu alanlar karda tutunma, kızaklama, fren, çekiş, buzda tutunma, tırmanış, emniyetli sürüş gibi pek çok parametrenin test edilmesine olanak sağlıyor.

SPG’de hava durumu sensörleri sürekli olarak hava ve zeminin sıcaklık ve koşullarını ölçüyor ve merkez binada bulunan ofis ekranlarına bilgiyi aktarıyor. Gerekli olması durumunda 5 kar makinesi ve su ikmal sistemleri yapay kar sağlıyor.

Dünyanın lastik devi Bridgestone

1931 yılında kurulan Bridgestone, 150 ülkede, 150.000’e yakın çalışanı ve 25 ülkedeki 180 üretim merkeziyle global lastik endüstrisinin lideri. Tüm araç segmentleri için lastik (otomobil, otobüs, kamyon, uçak, motosiklet) üretmekle birlikte kaplama çözümleri ve hammadde üretimi gibi farklı alanlarda faal. 2011 toplam satış rakamlarına göre hazırlanan Lastik Üreticileri Dünya Sıralaması’nda Bridgestone ilk sırada yer alıyor.

Ürün Portföyü

Lastik:

Arabalar, kamyonlar, otobüsler, dozer ve vinç gibi yapı araçları, endüstriyel ve tarımsal faaliyet araçları, uçaklar, motorsikletlerin iç ve dış lastikleri, diğer otomobil parçaları, lastik değiştirme materyalleri ve servisleri, otomotiv bakımı, tamir bakım servisi, ham lastik malzemesi ve diğer ürünler.

Kimyasal ve endüstriyel ürünler:

Ses ve titreşim önleyici materyaller, poliüretan köpük ürünleri, elektro ürün materyalleri, endüstriyel kauçuk ürünler, yapı malzemeleri ve diğer ürünler.

Spor ürünleri: Golf topları, golf giyim malzemeleri, tenis ürünleri ve diğer malzemeler.

Bisiklet ürünleri: Bisiklet ve bisiklet aksesuarları.

Türkiye’nin lastik devi BRİSA

Dünyanın en büyük lastik üreticisi Bridgestone ile Türkiye’nin öncü kuruluşu Sabancı Holding’in ortak şirketi olan Brisa, Türkiye lastik endüstrisinin lideri. Brisa’nın kökleri, Sabancı Holding ve ortaklarının girişimiyle 1974 yılında kurulan Lassa ile atıldı. Lastik sektöründe dünyada yaşanan gelişmelere paralel olarak; 1988 yılında Sabancı Topluluğu ile Bridgestone Corporation arasında gerçekleşen ortaklık sonucunda Brisa, bugünkü adını aldı.

Brisa, “Sürdürülebilir büyüme ile topluma üstün değerler sunmak” olarak belirlemiş olduğu misyonu doğrultusunda geliştirdiği müşteri ve kalite odaklı yaklaşımı, esnek üretim yetenekleri ve dinamik yönetim gücüyle gerek ulusal, gerek küresel düzeyde rekabetçiliğini sürekli üst düzeyde tutuyor.

Brisa'nın sunduğu değerler

•1993 yılında ilk Ulusal Kalite Ödülü’nü kazanan Brisa, 1996 yılında da iş mükemmelliği konusunda gösterdiği üstün performans sonucu Avrupa Kalite Büyük Ödülü’ne layık görülen ilk Türk şirketi. Brisa bugün Türkiye’nin lider, Avrupa’nın yedinci büyük lastik üreticisi konumunda.

•Brisa, Lassa ve Bridgestone markalarıyla Türkiye yenileme pazarının lider firması. Tüketici ile buluşan her üç lastikten birinin üreticisi olan Brisa, düzenli bir şekilde pazarın üzerinde büyüme kaydederken, özellikle hafif ticari segment grubunda artış gösteren üstün performansını da korumayı hedefliyor.

•Brisa Kocaeli Üretim tesisleri, 361.000 m2’ye ulaşan kapalı alanıyla, dünyanın tek çatı altındaki en büyük lastik fabrikalarından biri. Bu tesis, aynı zamanda, Bridgestone’un dünya üzerindeki en önemli üretim üslerinden biri olma özelliğine de sahip.

•Brisa üretim tesislerinde, Bridgestone ve Lassa markalarıyla otomobil, hafif ticari araç, otobüs, kamyon, traktör ve iş makineleri için, emniyet ve kalite standartlarından ödün vermeyen 600’ü aşkın çeşitte lastik üretimi gerçekleştiriliyor. Bridgestone motosiklet lastiklerini ise ithal ederek pazara sunmakta.

•Brisa olarak, Türkiye genelinde satış ve satış sonrası servis ve hizmet veren toplam 472 tabelalı satış noktası bulunuyor. Bunlara ek olarak, Türkiye çapında 30 Otopratik ve 383 Lastiğim mağazası bulunuyor. Toplamda 855 yetkili noktada ürünlerini ve hizmetlerini Türkiye’nin dört bir yanında araç sahiplerine ulaştırıyor.

•Mükemmel müşteri deneyimini sağlamak adına ürün kalitesine ve teknolojiye yatırım yapan şirket; diğer yanda sektörde öncü olduğu yol yardımı, hızlı bakım servisi sunduğu OtoPratik ve ProPratik noktaları, Lastik Oteli ve Lastik.com.tr gibi hizmetleriyle rekabette farklılaşmaya ve müşterilerine artı değer yaratmaya devam ediyor.

•Brisa, bireysel müşterilerine sunduğu hizmetler kadar filo müşterilerine sunduğu hizmetlerle de dikkat çekiyor. Filo Yönetim Sistemi ile sunduğu danışmanlık ve kaplama değer paketi ile “tasarruf” sağlanmasına destek oluyor.

•Brisa; OtoPratik, Bridgestone ve Lassa mağazalarında sunduğu; klima temizliğinden antifiriz değişimine, egzoz emisyon ölçümünden nitelikli lastik tamirine ve oto yıkamaya kadar uzanan geniş hizmet yelpazesiyle lastik ve oto bakım alanındaki tüm ihtiyaçların tek çatı altında giderilmesini sağlayarak, müşterilerin zamandan tasarruf etmesine yardımcı oluyor. Bugüne kadar söz konusu hizmetler için birçok farklı noktayı ziyaret etmek zorunda kalan araç sahipleri, artık tüm ihtiyaçlarını tek noktada karşılamanın kolaylığını yaşamakta.

•Brisa’nın ürünleri ayrıca; Renault, Toyota, Ford, Fiat, Honda, Hyundai, Mercedes Benz, BMC, Temsa, Isuzu, Otokar, Karsan, Türk Traktör ve MAN gibi otomotiv üreticilerince de orijinal ekipman lastiği olarak kullanılıyor. Orijinal ekipman pazarında da liderliğini koruyor.

Brisa 2012 verileri & 2013 öngörüleri

•2.420 kişiye doğrudan istihdam sağlayan Brisa, Ocak – Eylül 2012 döneminde, geçen yılın aynı dönemine göre toplam satışlarında %9 oranında artış sağlayarak 1 milyar 24 milyon TL’lik satış geliri elde etti. 2011 yılında yenileme, modernizasyon ve kapasite arttırımına yönelik olarak 59 milyon dolar yatırım yapan lastik devi, 2012 yılında ise büyüme stratejisi çerçevesinde açıkladığı 117 milyon dolarlık yatırımı tamamladı.

•Binek ve hafif ticari araç segmentlerindeki üstün performansıyla hedeflerinin üzerine çıkan Brisa, kuruluşunun 25. yılını kutladığı 2013 yılına ise toplamda 800 milyon dolarlık bir yatırımla girdi.

•2012 yılında daralan pazarın, 2013 yılında %4,5 seviyelerinde bir büyüme ile 2011 yılı rakamlarını yakalayacağını öngören Brisa, yeni pazarlara odaklanarak ve markalaşma politikasını sürdürerek temkinli büyüme hedefine ulaşmak için çalışmalarını sürdürüyor.

•Son olarak Lassa ile Avustralya pazarına giren Brisa, bundan sonra da Güney Amerika ve Güney Afrika gibi farklı coğrafyalarda yatırımlarını sürdürerek ihracatını %10 oranında arttırmayı hedeflemektedir.

Ödüller ve Başarılar

•Bridgestone’un birinciliğini koruduğu 2011 yılı Lastik Üreticileri Dünya Sıralaması’nda 37’den 34. sıraya yükselen Brisa, ISO 500 sıralamasında da 46. sırada yer alıyor.

•Brisa ayrıca uluslararası marka derecelendirme kuruluşu Brand Finance tarafından gerçekleştirilen Türkiye'nin En Değerli Markaları Araştırması 2012 sonuçlarında da ilk 50 marka arasında 37. sırada yer alma başarısını gösterdi; Brisa markaları Lassa ve Bridgestone, Türkiye’nin “en samimi” birinci ve üçüncü markaları olarak belirlendi.

•Lassa markası, “supermarkalar 2012” arasında yerini aldı.

•2012 yılında Sektörel Dernekler Federasyonu (SEDEFED) ile TÜSİAD-Sabancı Üniversitesi Rekabet Forumu tarafından 8’incisi düzenlenen Rekabet Kongresi’nde “Yılın En Rekabetçi Şirketi” seçilen Brisa, böylece rekabet gücünü de ortaya koydu.

•Brisa, son olarak Sabancı Topluluğu şirketlerinin ve çalışanlarının başarılarını ödüllendirmek ve karşılıklı paylaşılmasını teşvik etmek amacıyla üçüncü kez gerçekleştirilen Sabancı Altın Yaka Ödülleri’nde “Pazar Odaklılık” ve “İnsana Yatırım” kategorilerinde birinci seçildi.

Bridgestone & Lassa markaları

•Bridgestone, yüksek teknolojisiyle tüm dünyada olduğu gibi ülkemizde de performans ve emniyet lastiği kimliğiyle araç sahiplerine sunuluyor.

•Lassa iç pazarda lider olmasının yanı sıra, uluslararası pazarlarda da hızla büyüyen bir lastik markası olmasıyla dikkat çekiyor. Brisa işçisinin el emeğiyle üretilen Lassa markalı Türk malı lastikler, dünya çapında 5.000 satış noktası ve 74 distribütörlükle günümüzde 50’yi aşkın ülkede araç sahipleriyle buluşuyor. Lassa, Avrupa, Rusya, Güney Amerika, Ortadoğu, Afrika ve Türk Cumhuriyetleri’nin ardından 2012 yılında HongKong ve Avustralya pazarlarına da açıldı.