Formula 1™’in Daimi Şampiyonu Bridgestone Olacak

Formula 1™’in Daimi Şampiyonu Bridgestone Olacak
Aracınıza uygun lastik ebadını bulun
Lastik Ara
Fiyat listesine göz atın
Fiyat Listesi
Size en yakın hizmet noktasını bulun
Bayiler

Her Formula 1™ pistinin özellikleri ve farklı hava koşullarına göre lastik üreten Bridgestone, “Tek Resmi Lastik Tedarikçisi” konumuyla 2008 Formula 1™’in daimi şampiyonu olacak. Sert, orta ve yumuşak lastiklerle performansını gösterecek olan Bridgestone, Avustralya Grand Prix’si ile sezona hızlı bir başlangıç yaptı.

Bridgestone’un 2008 – 2010 sezonları için elde ettiği “Formula 1™’in Tek Resmi Lastik Tedarikçiliği” pozisyonu, 21-22-23 Mart tarihlerinde düzenlenen Formula 1™’in ilk ayağı Avustralya Grand Prix’si ile başladı. Bridgestone, toplam 18 ayakta Formula 1™’de yarışan her takıma tedarik ettiği Potenza lastikleriyle hem takımların ve pilotların performanslarına katkıda bulunacak hem de doğal olarak yarışın daimi şampiyonu olacak.

Formula 1™ için rekabet kabiliyeti, kullanım kolaylığı ve dayanıklılık arasında en iyi dengeyi kuran lastikler üreten Bridgestone, Formula 1™ takımlarına 2007 yılında olduğu gibi sert, orta ve yumuşak hamurdan kuru lastikler sağlayacak. Formula 1™ yarış takviminde yer alan her piste uygun lastik üreten Bridgestone, sadece iki pist için geçen yıl kullanılan lastiklerde değişiklik yapacak. 2007 yılında Bahreyn’in çöl sıcağı için orta ve sert lastikleri kullanan takımlar, bu yıl orta ve yumuşak hamurdan lastikleri kullanacak. Bridgestone Monako Grand Prix için ise şehrin dar ve virajlı caddelerine uygun olarak süper yumuşak lastikleri tedarik edecek. Bridgestone farklı hava koşulları için de Formula 1™ takımlarının her sürücüsüne her bir Grand Prix için; 14 set kuru, 4 set ıslak ve 3 set aşırı ıslak lastik sağlayacak.

Bridgestone Motorsport Motor Sporları Lastik Geliştirme Müdürü Hirohide Hamashima, konuyla ilgili olarak yaptığı açıklamada şunları söyledi: “Geçen yıl tedarik ettiğimiz lastiklerde değişiklik yapmadan, sezonun ilk yarısında takımların lastik seçimlerini kolaylaştırmış olduk. Güvenlik için kuru lastiklerin yapısında sadece küçük bir değişiklik yaptık ve çok yumuşak hamuru değiştirdik. Bunun dışında tüm lastikler aynı. Takımlar ve sürücüler, geçen yıl bu lastiklerde edindikleri deneyimi avantaja dönüştürerek 2008 sezonunda daha hızlı etaplar gerçekleştirebilir. Geçtiğimiz yıl Bahreyn’deki yarışta ve yakın zaman önceki testlerde elde ettiğimiz verilere bakınca, bu pistte daha yumuşak lastikler kullanmamız gerektiği konusunda emin olduk. Sezonun ikinci yarısında yarışlara Valensiya ve Singapur olmak üzere iki yeni ayak eklendiği için lastiklerde daha fazla mücadele ile karşılaşacağız.”