Site takip
Bridgestone Bridgestone Bridgestone Bridgestone Bridgestone Bridgestone

HABERLER

27.05.2010

Bridgestone yine yolları açıyor

Bridgestone Yolları Açıyor

‘Farım da Hep Açık Yolum da’ kampanyasıyla Türkiye’de trafik kazalarının önlenmesi yönünde en başarılı projelerden birine imza atan Bridgestone, yeni projesi ‘Yola Güvenli Çık, Yolun Hep Açık’ kampanyasıyla dikkatleri bilinçli araç kullanmaya çekecek.

Trafik kazaları, araç güvenlik önlemleri, trafik bilinçlendirmesi konularında hassasiyetini çeşitli sosyal sorumluluk kampanyalarıyla ortaya koyan Bridgestone, yeni projesi ‘Yola Güvenli Çık, Yolun Hep Açık’ kampanyasının tanıtımını, Sabancı Holding CEO’su Ahmet Dördüncü, Brisa Bridgestone Genel Müdürü Hakan Bayman ve Formula 1™ Scuderia Ferrari Pilotu Felipe Massa’nın katıldıkları basın toplantısıyla yaptı.

Konuşmasında, Sabancı Topluluğu’nun sahip olduğu tevazu, insana saygı ve halka yakınlık öz değerlerinin bir parçası olarak tüm faaliyetlerinde sosyal sorumluluk bilinciyle hareket etmeyi yönetim anlayışının temel ve değişmez unsurlarından olduğunun altını çizen Dördüncü, “Sosyal sorumluluk anlayışımızı ve bu konudaki önceliklerimizi toplum için en iyi olanı dikkate alarak belirleriz. Bu nedenle de Brisa’nın hayata geçirdiği bu projeyi çok önemsiyoruz.” dedi.

Geleceğe çözüm üretmek istedik.

Projenin özellikle güvenli araç kullanma konusunda eğitici ve bilgilendirici çalışmaları içereceğini belirten Brisa Bridgestone Genel Müdürü Hakan Bayman ise, “Bu sorunun günü kurtarmaktan öte, kalıcı bir şekilde çözümüne gitmek gerektiğini düşünerek, önceliğimizi çocuklara ve gençlere verdik. Biliyoruz ki, şimdi alacakları bu bilgiler ve eğitimler, gelecekte bilinçli birer araç kullanıcısı olarak, daha güvenli yaşam sürmelerine katkıda bulunacak. Elbette, proje çerçevesinde araç kullanıcılarına yönelik olarak da çalışmalarımız olacak. İlköğretim çağındaki çocuklar, üniversite öğrencileri ve araç kullanıcılarına ulaşmayı hedeflediğimiz projemiz, uzun yıllar sürecek.” dedi.

Yurtdışı kampanyası 2005 yılından bu yana devam ediyor.

Projenin, Bridgestone’un FIA ortaklığıyla yürütmekte olduğu kampanyanın Türkiye ayağı olduğunu söyleyen Hakan Bayman, “2005 yılından bu yana devam eden Think Before You Drive’ kampanyası, FIA ve Bridgestone işbirliğiyle başladı. Sürücülere güvenlikle ilgili mesajlar vermeyi hedefleyen kampanya, özellikle emniyet kemerleri, çocuk koltuğu, koltuk başlıkları ve lastikler konusunda bilgilendirmeler yapıyor. Formula 1™ pilotları da FIA tarafından desteklenen bu kampanyaya katılmaktadırlar. Bugün bizimle olan Formula 1™ Scuderia Ferrari pilotu Felippe Massa’ya da kampanyamıza verdiği destekten dolayı teşekkür ediyoruz.” dedi.

1 yıl sonunda 1 milyon kişiye ulaşmayı hedefledik.

Bilinçlendirici ve eğitici çalışmaların gerçekleştirileceği projeyle ilgili olarak bilgiler veren Bayman, “Sürücülerin yola çıkmadan önce lastik kontrolü yapma alışkanlığı edinmelerini, emniyet kemeri, çocuk koltuğu kullanım oranını artırmayı ve bu sayede trafik kazalarının azalmasına katkıda bulunmayı amaçlayan projemiz, ilk etapta İstanbul, Ankara ve İzmir illerinde; ilkokullara, 18-35 yaş arasındaki gençlere ve araç sürücülerine olmak üzere üç ana kategoride gerçekleşecek. Proje sonunda 400 bin ilköğretim öğrencisine, 350 bin araç sürücüsüne ve 250 bin üniversite öğrencisine ulaşmayı planlıyoruz.” dedi.

Brisa Bridgestone olarak akılda kalıcı etkinliklerle çocukları eğiteceğiz

Projenin ilköğretim çağındaki çocuklara yönelik olan bölümünde, oluşturulan gezici tiyatromuzun sahneleyeceği bilgilendirici oyunların etkili olacağını ifade eden Bayman “Bu sayede vermek istediğimiz mesajların akılda kalıcılığını sağlamak istedik. Proje çerçevesinde tiyatromuz ‘Bilim Merkezi’nde her hafta ve Devlet ve Özel okullar, AVM’ler ve Belediye Salonlarında da çeşitli dönemlerde olmak üzere bilgilendirici oyunları sahneleyecek. Bridgestone Japonya’nın da desteğiyle geliştirdiğimiz projede, Milli Eğitim Bakanlığı’nın himayesinde okullara bilgilendirici broşür, eğitim CD’leri, hikâye kitapları gönderimi yapılacak çalışmalar arasında. Akılda kalıcılığı yüksek olan başka çalışmalarımız da yine bu projede yer alacak; örneğin resim ve kompozisyon yarışmaları ile sonu çocuklar tarafından belirlenecek öyküleri sayabiliriz. İstanbul, Ankara ve İzmir’de başlayacak bu çalışmaları, önümüzdeki günlerde tüm Türkiye geneline yayacağız.” dedi.

Bilgilerin paylaşılmasını sağlayacağız.

Projenin 18-35 yaş grubuna yönelik olan kısmında ise özellikle üniversite öğrencilerini hedeflediklerini söyleyen Bayman, “Yine teşvik edici çalışmaları gerçekleştirmeyi planladık; kısa film yarışması gibi. Aynı zamanda, internet kullanımının en yoğun olduğu bu yaş grubu için özel bir internet sitesi de hayata geçirildi. www.yolunhepacik.org. Tüm sosyal ağların da dahil edileceği bu siteyle, bilgilerin daha geniş kitleler tarafından paylaşılmasını hedefliyoruz. Bununla birlikte güvenli sürüş ile ilgili bilinci arttırmak için üniversitelere ve kalabalık sürücü gruplarına yıl boyunca ‘Güvenli Sürüş Teknikleri Eğitimi’ vermeyi de planlıyoruz.” dedi.

Güvenli Yollar Ekibi Türkiye genelinde lastiklerin diş derinliğini ve basıncını ölçüyor olacak.

“Projenin araç kullanıcılarına olan bölümünde ise, güvenli bir yolculuğun en önemli şartlarından birinin lastikler olduğunu söyleyen Hakan Bayman, “Güvenli Yollar Ekibimiz Türkiye genelinde lastiklerin diş derinliğini ve basıncını ölçüp, sonuçları bilgilendirici kartlarla sürücülere iletiyor olacak. Standardın altında olan araç kullanıcısına, durumun yaratacağı sakıncaları aktaracaklar. Bu çalışmayı önümüzdeki dönemlerde tüm Türkiye geneline yaymak amacıyla, yaz aylarında Ege ve Akdeniz bölgelerini, sonbaharda Doğu ve Güneydoğu bölgesini kapsayacak bir roadshow da planlıyoruz.” dedi.

Bridgestone bu işi biliyor.

Bridgestone, trafik kazalarının önüne geçmek amacıyla, bugün hala hatırlanan birçok başarılı çalışmaya imza attı. 1999 yılında hayata geçirilen ‘Farım da Hep Açık Yolum da’ projesi, Türkiye’deki araç kullanıcılarının dikkatini trafik kazalarına ve sebeplerine çekebilmek amacıyla, havanın aydınlık ve açık olduğu saatlerde farlarını açık tutan kullanıcı sayısını artırmayı hedefledi. 200 bin sürücüye, 300 bin çocuğu ulaşılan kampanya sonunda açık far oranı 27 kat artarak yüzde 0,7’den yüzde 19’a ulaştı. Kapmaya ayrıca, Marketing Agencies Association/MAA tarafından yapılan değerlendirme sonucunda 2004 yılında ‘Dünyanın En İyi Sosyal Amaçlı Pazarlama Kampanyası’ seçildi. Bridgestone ayrıca, Cumhurbaşkanı Abdullah Gül’ün önderliğinde başlatılan ‘Trafikte Dikkat, 10 Bin Hayat’ kampanyasının da destekçilerinden biri olmuştur.

Massa’dan Tam Destek.

Toplantıya katılan Formula 1™ Scuderia Ferrari Pilotu Felipe Massa ise “Bugün, Brisa Bridgestone’un, global “Think Before You Drive” kampanyasını Türkiye’de uygulamasına yardımcı olabildiğim için çok mutluyum. Yol güvenliği, iki nedenden dolayı kendime çok yakın hissettiğim bir mesele: İlk olarak, tıpkı Türkiye’de olduğu gibi Brezilya’da da her gün yüksek oranda trafik kazaları meydana geliyor ve bu sorunla mücadele etmemiz çok önemli. İkincisi de yeni baba olan bir kişi olarak, çocuk koltuklarının ve bunları doğru kullanmanın hayati önemini anlayabiliyorum. Ayrıca bir yarış pilotu olarak, doğru lastik basıncının ve lastiğin durumunun öneminin de bilincindeyim. Bu kampanya ile bir hayat bile kurtarabilirsek, amacına ulaşmış olacaktır.” Dedi.