Site takip
Bridgestone Bridgestone Bridgestone Bridgestone Bridgestone Bridgestone

HABERLER

07.06.2009

Türkiye Grand Prix’sine saatler kala son durum

Bridgestone’un yumuşak alaşımı, ilk kez zorlu İstanbul Park etabında, Bridgestone’un sert alaşımlı diğer modelleriyle birlikte görücüye çıktı. FIA Formula 1™ Dünya Şampiyonası’nın yedinci raundu, şampiyonanın saat yönünün tersinde dönen tek pistinde gerçekleşirken, Bridgestone’un lastikleri, Hermann Tilke tarafından tasarlanan 5,34 km uzunluğundaki pistin zorlu virajlarına dayanıklı olduğunu kanıtladı. Özellikle sekizinci virajın altını çizmeli, zira bu uzun, çok apeksli, sola dönüşlü virajda özellikle ön tekerlekler fazlasıyla zorlanıyor. Araçlar pistin yalnızca ufak bir kısmında düz yolda giderken, genellikle yokuş yukarı veya aşağı gitmek durumunda kalıyor, böylece sürücüler gerçek bir roller-coaster sürüşü deneyimi yaşamış oluyor. Start-finish düzlüğüne ulaşmadan hemen önceki dönüşler de, sürücülere oldukça zorlu anlar yataşıyor. 12-14. virajlardaki sol-sağ-sol dönüşleri, turun en yavaş geçilen bölümleri olurken, en hızlı geçilen bölümlerin hemen ardından geliyor. Bu dönüş kombinasyonu, lastiklerin aşınmasına neden olduğundan, pistin daha kirliği olduğu bu dönemde sürücülerin bu aşınmayı olabildiğince aza indirmesi gerekiyor.

Geçtiğimiz sene Türkiye Grand Prix’inde birinciliği kazanan Ferrari şoförü Felipe Massa, pole pozisyonunda başladığı yarışta orta-orta-sert lastik stratejisini kullanarak birinci gelmişti.

Bridgestone’un Lastik Geliştirme Yöneticisi Hirohide Hamashima, “Türkiye Grand Prix’sinin zorluğu nedir?” sorusuna şu cevabı veriyor: “İstanbul pistinde pek çok değişik dönüş bulunuyor. Bu nedenle araç ayarlarını ve lastik potansiyelini maksimuma çıkartmak zorlaşıyor.

Hamashima, “Lastiklerin zorlu sekizinci virajla başa çıkabilmesi için ne gerekiyor?” sorusunu işe şöyle yanıtlıyor: “Sekizinci viraj gerçekten zorlu bir dönüş. Geçmişte burada yaşanan deneyimler bize çok şey öğretti. Bu sezon daha pürüzsüz lastikler kullandık. Bu lastikler, yivli lastiklere kıyasla çok daha güçlü. Buna ek olarak, geçtiğimiz sezonlardan elde ettiğimiz bilgileri kullandığımızdan, önceden belirlememiz gereken bir sorun olmadı, ancak bu dönüş büyük bir G kuvveti yarattığından, gözümüzü açık tuttuk.”

Sonuçta, Türkiye Grand Prix’sinin ilk gününde, Bridgestone’un sert lastikleri, İstanbul sıcağına ve zorlu pistine dayanarak, en hızlısı olduğunu kanıtladı. Sıcak, güneşli ve rüzgârlı havada, sıralama turlarında günün en hızlı zamanı, 1 dakika 28,841 saniyeyle Vodafone McLaren Mercedes takımından Heikki Kovalainen’den geldi. Bridgestone’un sert ve yumuşak alaşımları, sürücülere piste en uygun ayarı bulmaları için iyi bir seçenek yarattı.

Sabahki deneme turları sırasında, bir miktar sunî çimin pistten temizlenmesi amacıyla dalgalanan kırmızı bayraklar nedeniyle tura bir süre ara verildi. Bu turda en hızlı isim, 1 dakika 28.952 saniyelik süreyle Bridgestone’un sert alaşımını kullanan Nico Rosberg oldu.